Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 4, 2011

BERSABARLAH, TUHAN LAGI SAYANGKAN DIA. ~

Al fatihah kepada kawanku, gg kerana telah kehilangan papa tersayang pada hari ini.  Papa dia telah kembali ke rahmatullah pagi tadi., jam 10.  Masa tu , aku tido lagi.  Dia call aku utk bgth berita tu.  Bila aku dah bgun , baru aku tersedar ada call dan msj dari dia.  Terasa ralat pun ye jugak sebab tak dapat berkongsi kesedihan dengan dia.  Sebab dia selalu story kat aku mcm mana dia jaga papa dia.  Everyday, melayan kerenah papa. Tiba2, tengah malam masa hari pertama nak bersahur, papa dia dah lemah, terpaksa hantar ke hospital.  Die cite, papa die dah tak kenal die.  Sedih ..  And at last , aku call utk tanya keadaaan dia.  Kuat atau tidak, dia jaa tahu.  Kalau aku berada kat tempat dia, aku tak tahu nak survive mcm mana kalau aku kehilangan salah sorang orang y aku sayang.  


Apa pun, harus diingat , semuanya akan berakhir .  Hari ini hari dia.  Esok lusa , mungkin kita.  Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara:

sihat sebelum sakit.
muda sebelum tua
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit
dan
hidup sebelum mati.


apa y harus gg lakukan, hanya lah redha. redha dari hati, bukan setakat di mulut jaa. ya, bukan mudah utk terima kenyataan apabila kehilangan orang tersayang .  Hanya yang merasa jaa tahu perasaan itu.  Apapun, kita y hidup perlu teruskan kehidupan .  Yang pergi tetap pergi .  takkan kembali.

Gg, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh papa.  Dear Afiqah, be strong.  Semoga awak kuat. Ameen.





KepadaNya kita datang dan kepadaNya jugalah kita kembali.  
Al Fatihah kepada papa gg. godbless. 




l sudut saturinggit l

2 comments: