Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, March 6, 2011

Click ! Click !

       Bile bosan, semua orang ada aktiviti sendiri kan... same goes to me. Bile aku bosan, ade mood nak keluar, aku akan pergi je mana2 untuk tingkatkan kemahiran menggunakan dslr NIKON D3000. Aku bukannya pro,, tapi aku cuba untuk belajar, mahirkan diri dalam bidang photography ni. Aku minat kot menda2 cmni. Cume perlu banyak masa utk belajar skill2 y aku perlu tahu.  Aku mula berjinak2 since aku msuk kolej lagi. Ramai budak2 masscomm y pakai dslr ni. Termasuklah kawan aku. Mcm syok je tgk die capture2 gmbr kan.. 

          Lepas je abeh diploma, aku msuk Uitm Puncak Alam utk further degree. Lagilaa rmai y gne dslr. Aku try usha abah,. Approach die baik2 kan.. hehe.."abah, beday angah nti boleh tak belikan dslr?" Abah xpaham laah pulak.. aku pn terangkanlah.. "abah, dslr tu cm kamera abah y dlu tu. tapi y ni digital. xpyh pakai kodak. tapi kalau xboleh,, angah nak y abah pnye tu boleh ? angah minatla.." pastu abah jawap.,, "y abah pnye tu dah lama. dah rosak kot. skang ni pn orang dah jarang pakai kodak. Nanti eh,, papehal kt bincang balik." aku pn tunggu.. tunggu punye tunggu,, dah smpai dah beday aku. then abah wish,, pastu aku tnye la blk kan. then die jawap,, "angah blk kuantan dlu k.. Nti kt bincang." Kalau die dah ckp cmtu,, maknanye aku akan dapatlaa kan.. ! Seronok !

        Seminggu lepas bday aku,, aku pn balik.. semangat ni kan..,, yelah, benda y kt nak pastu akan dapat, mstilah terlebih excited! hahaha.. Dah smpai tu, abah pn cakap cmni., "angah, kalau gune duit pt angah separuh boleh?" aku pn ckplaa boleh sangat kan.. tibe2,, y ni best. mak aku mencelah ,, "angah, xpyah gne duit pt angah,, mak tambah sket. duit tu kan utk belanja angah kt sana.., xpyah gune k.." hahha.. aku senyum lebar jee... hahahaha...and then,, pada hari sbtu,, kami terus menerjah ke kedai dslr tu.. akhirnye, dapat aku merasa dan mempunyai satu dslr jenama NIKON D3000..pehh,, seronok tak terkata !  Terima kasih abah,, mak ! 

       Buat masa sekarang, ni laa antara gmbr2 y aku snap sendiri,, takdelah sehebat photographer y dah expert, saje2 je ni..  Puaskan hati sendiri.. =)


[KLCC]



[KAMPUNG NELAYAN, KUANTAN]




[UiTM PUNCAK ALAM]



l sudut saturinggit l

No comments:

Post a Comment