Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 2, 2011

Family..

Aku ada abah, mak , abang, alang, n amir . Abah, kerja lagi.. xlama lgi dah nak pencen.. die kelakar sangat ! die idol aku. die seorang y cool,. ada masalah pn die blh handle dgn baik. kalau aku ada mslah, msti aku selalu pk kan mslah tu mcm ssh nak diselesaikan. tapi abah selalu nasihat, "angah, allah kan ada. kalau kt mintak tlong Dia, insya allah masalah boleh selesai." aku try la ikut cara abah. tapi agak ssh lah. smpai skang, kalau aku ada mslh, aku sntiasa mtak petunjuk Yang Maha Esa. Alhamdulillah,, bolehla sket2. Abah y terbaik hnyalah abah aku. Aku sayang die sangat2. Abah blh jadi kawan aku, tempat aku berkongsi masalah, tempat aku berkongsi ilmu agama.,. Abah pn suka bersukan. Abah laa ajar aku main bdminton. Boleh kata, semua benda, kalau aku nak buat, msti refer kat abah dlu. Sebab abah ni senang utk dibawa berbincang.. How can i live without him...

Okeh, cite pasal mak pulak. Mak dah pencen. Tapi die buat pencen pilihan,. So skang die keje kat shahputra. Jadi clinical instructor. Mak aku baik jugak ! tapi die ni jadi kawan gaduh aku laa..hahah.. aku ni agak degil dan cepat panas. die pn same. dah kalau 2 2 stress,, amik kau ! mmg aku xleh la nk lawan mak kan.. bile die marah,, aku senyap sudah. kalau nak selamat,, aku jauh2 dgn mak. so bile 2 2 sejuk, barulaa borak2 semula.. cmtulah mak.. mak kan kalau die bercerita,, smpai esok pn xabeh.haha.. kalau die dah start,, smua keje die nak buat tu tertangguh. smpai aku kena igtkan die blk. " mak bile nak masak?? " ahahhaha... mak pn kuat soping gak.. skali kalau die dah bekenan, terus beli. huh,, anak die ni ikt mak die agaknye.. adoyai.. masakan mak,,... pehhhh,, xde org blh lawan ! lagi2 ayam kicap die.. terliur dah ni ! mcm nak blk plak suruh mak masakkan skang.. hahhaha.. mak,, satu dlam sejuta. satu satunya mak angah dunia akhirat. sayang mak ketat2 !

Let's move on to my siblings. Dlu2,, masa semua ada kt umah, rs mcm dah xnak tgk dah muke masing2.. skang,, sme dah xde. abang kat johor, aku kat pncak alam, adik kecik aku kt skolah integrasi. so, tinggal laa alang kt umah tkontang kanting sorang2. hahaha.. abang aku, 23 thun. stdy kat institut perguruan temenggung ibrahim, johor. die ni kelakar. kacak ?? xdelaaa sangat.. perasan fahrin ahmad sokmo die tu .. geli. ! tapi die ni caring laa jugak.. (terpakse taip ni..hehehe). die mcm abah laa.. cool je.. bestnye abg ni time dtg gile die. kalau dah berkumpul tu meriah laa umah. smpai xtau ape makna tdo.haha.. abg ni kuat kentot ! skali kentot satu umah bau ! chooiii! xsenonoh betol.. xpelah, abg aku kan.. luar dalam die sme aku tau. aku rapat dgn abg,. papehal ktorang akan share. yelah, msg2 dah besar kan.. mstilaa ade je topik y nk dibncangkan..heheh..

Alang? fuyoh,, tak aku sgka, die ni blh tahan manja. dlu, aku xbrape sangat dgn alang. sbb die slalu kuar umah. buat hal sndiri. lama2, die makin besar dan matang, aku dgn die blh ngam. aku byk spend time dgn alang. kuar bndar sesame.. siap ada org tnye aku, boyfren ke ?? adoyaaaiiiii... tegelak jelah. aku n alang kongsi minat y sama. photography. kalau aku gian nk photoshoot, pggil die jelah. die pn minat men gitar, same je dgn aku. kalau die ade lgu bru ke, die mainkan lagu tu dpan aku.. kadang2 ktorang blh lepak berdua smpai pkul 2 3 pagi. byk sungguh cerita y nk dsharekan. die ni pendengar y baik ! dan mgkn blh jadi pnyelesai masalah y baik jugak.. bkat terpendam tuuu.. haha.. alang ni,, suara die.. sedaaaappp sangat !! aku nak ajak die karok xlepas2.. ktorang slalu nek moto then nyanyi atas moto tu je mlm2..melalak kuat2 .. hahaahha...

Adik bongsu termanja, amir. org semua nk pggl die adik, tapi die ttp bahasakan diri die amir. adoyai.. paling cerdik mgkin.. form 1 dah tggalkan umah. ktorang ni lepas spm xreti2 plak nak tggalkan mak abah blaja jauh2. lagi2 aku ni ha..hahha.. die ni sangatlah particular. sangat skema. (jahatnye aku!) pemalu jugak die ni.. tapi pandai amik hati org. kalau die terbuat salah dgn mak,, cpat2 die pegi kat mak, mtak maaf. same jgak kalau die buat salah dgn org len,, cpt2 die mtak maaf. anak mak laa die ni.. sebelum tdo, pgi tdo bwh ketiak mak dlu, dah puas mnja2, baru msuk bilik die.kadang2 terus tdo kat mak. sian kt abah,, tdo kat luar je.hahaa... die ni tgh fanatik basketball.. penah dah main utk skolah die.. dpt no 4. okla tu.... skang ni die sibuk nk blaja mengaji betol2 dgn abah..sbb die masuk tilawah al quran..alhamdulillah.. angah doakan adik berjaya.=)






Without them, i'm nothing. Mereka cukup SEMPURNA untuk saya.

l sudut saturinggit l

1 comment: