Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, March 24, 2011

MATA OH MATA !

Gatal tangan jugak kan aku ni.. kenapelaa pegi tenyeh mata tu kuat2.. huh, nah,, amik kau the consequences nye.. dah berdarah dalam. aku pun takot tengok ! nasib baiklah tak bahaya. buatnye bute ? tak ke trauma?? ckp pasal mata ni,, aku dahla penah ada sejarah oprate mata. ms kecik dlu,, umur dlm lingkungan 4 ke 5 tahun., mata kanan aku ni ade selaput lebih kat bhgian bawah mata.. masalah aku ms kecik dlu,, aku tak boleh nak pndang tmpat terang. kompem berair mata. ceh,, terasa mcm geng edward cullen plak kan.. tak boleh kena cahaya.. hahah.. then pegi laa check dgn pakar,,lama jgaklaa jadi tetamu hospital kl tu.. dah siap oprate,, dah ok laa kan.. tapi kalau perasan,, mata kanan aku ni kecik sket dr belah kiri. takpelah,, y tu dah lepas. 


kejadian kedua pulak.. peehhh,, ni mmg takkan aku lupe smpai bile2.. ms tu aku darjah 5 kot.. punyelaa syok men bdminton kat tepi laman umah family aku ni.. aku ajaklaa jiran depan aku men skali. adik die ngan die. adik die laki,. jd partner aku. main punye main,, smash punye smash,, skali aku tunduk,, nak bg peluang kat die smash, aku plak dkat sgt dgn die,. skali die hayun, zzapp !! jatuhnye raket die tepat kat mata kanan aku !! peehhh,, meraung aku kt situ ! sakit die,, tak tau nak bgth cane.. pegi klinik lagi.. terus dapat ubat.. lame jgak laa nk baik.. merah je mata pegi sekolah.. semua takot nak tengok.. huh,, sangat tragis.....


kali ni,, salah sendiri.. hahhaa.. punyelaa syok genyeh2 mate kan. dapat kau sebijik. hhahaha.. gini citenye.. satu hari jgak,, aku terasa mcm ade something kt dlm mata aku.. aku tgk kat cermin, cari kot2 ade bulu mata jatuh ke kan.. takde. takpelah. aku pun genyeh2.. kejap die ok. pastu mengganggu pandangan blk. aku genyeh lagi. siap tnye kawan ,, "eh,, dlm mate aku ni ade ape eh ?? cbe tlg tgk jap" . dorang tgklaa,, takde pape pun.. heran laa aku.. pastu seharian laa aku men dgn mate ni .. gonyoh2, tenyeh2.. malam tu aku tak tido ,, tmankan kwan aku,, die dlm kesusahan. aku pun temankan die. ms tu pun aku tenyeh2 mata aku. sangat mengganggu aku ! siyes.. pagi tu ,, lepas subuh,, aku terus tido. kawan aku dah ok kan.. aku bgun je pkul 1,, nak pegi mandi,, tengok2,, dah merah mcm darah .. OMK ! terkejut gile ok ! 2 org kawan aku y berjaga malam tu ade perasan bile tgk mata aku.. tapi tak terckap. aku tnjuk kat kawan aku,, dorang pakse aku g klinik.. aku pun pegilaa...  dah smpai,, tggu tak smpai setengah jam,, doc pnggil msuk.. die tak payah check lame,, then die ckap salur darah dlm mata pecah,,.. takes time to recover. aku tnye,, bape lame? die kt seminggu pun boleh jadi. lame siott !! aku tnye,, ade ubat tak ?? doc ckp ubat beria2 tu takde,, y ade cume eyedrop je.. aku pun ok jelah.. kawan2 aku y beria2 igtkan aku.. tengs bebeh..


esoknye,, pegi kelas, ramai y perasan.. puasla jgak nk explain.. n then ,, getting worst . jadi besar. doc pun ade ckp,, kalau die tak jd mkn kecik,, die akan jd mkn besar,. sebb sme ni takes time. takpelah,, jangan ade side effect lain sudah. trauma + ngeri kot.. tak mau sakit cmni dah... 







ni hari kedua. 




hari ketiga. makin besar, kan ?


doakan saya cepat baik. amin.

l sudut saturinggit l

2 comments:

  1. huhu..tgn anda gatal tau..

    ReplyDelete
  2. bukan salah saye cik seduk... hahaha...
    mata y mmbuatkan tgn sy bertindak.. =)

    ReplyDelete